Jeśli ciągle słyszysz porady typu załóż konto przez internet, ktoś może mieć na myśli typowy bank internetowy. To rodzaj banku, który nie posiada faktycznej stacjonarnej placówki, wszystkie formalności zakłada się w internecie, a pieniądze wpłaca i wypłaca przez wpłatomaty i bankomaty. Założenie konta w takim banku jest proste, nawet niejednokrotnie dużo łatwiejsze niż w innych przypadkach i niemalże od razu uzyskuje się dostęp do rozbudowanego panelu, profilu klienta i wielu narzędzi. W takim banku bardzo ważne jest ustalenie haseł do różnych opcji, na przykład wspomnianego panelu, płatności internetowych, kontaktu z infolinią itd. Usprawni to załatwianie wielu ważnych spraw, jak na przykład modyfikację raz podanego numeru telefonu. Jeśli wystąpi potrzeba osobistego kontaktu z takim bankiem, można poszukać salonu lub innego punktu, bo takie często zlokalizowane są na przykład nieopodal bankomatów.
Konto internetowe
Coraz więcej osób decyduje się na internetowe konta bankowe. Jest to bardzo wygodne. W porównaniu do tradycyjnych metod, nie ma potrzeby odwiedzania banków za każdym razem kiedy chcemy dokonać jakiejś transakcji. Bardzo wiele osób zdecydowało się na ten rodzaj bankowości ze względu na komfort, szybkość usługi a także dużo innych zalet, które decydują o przeroście zalet nad wadami.
Co to jest konto internetowe?
W gruncie rzeczy, internetowe konto bankowe to rachunek oszczędnościowo-kredytowy, który można obsługiwać za pomocą internetu. Możemy podzielić je również na dwa odrębne rodzaje:
1. Konto wyłącznie internetowe
2. Konto z dostępem do internetu, którego obsługa odbywa się za pomocą sieci, jak również w fizycznych oddziałach banku.
Banki cały czas chcą prosperować coraz lepiej. Z tego względu starają się o swoich klientów, obniżając koszty prowadzenia rachunku, różnych ułatwień w obsłudze swojego konta bankowego. Wprowadzana jest również szeroka gama produktów i usług, czy unikatowe oferty dla swoich klientów. Najlepsze banki oferują i zapewniają posiadaczowi konta wysoki dochód z oprocentowania, minimalne koszty obsługi i nieprzeciętny poziom bezpieczeństwa za pomocą certyfikatów SSL.
Jak założyć konto internetowe?
Nic prostszego. Wystarczy złożyć wniosek do wybranego przez nas banku za pomocą internetu. W trakcie zakładania konta, sam zadecydujesz czy Twoje konto ma być wyłącznie internetowe, czy częściowo, gdyż chcesz mieć również fizyczne możliwości współpracowania z lokalnym oddziałem bankowości. Obecnie nie ma potrzeby podpisywania takiej umowy. Zazwyczaj wykonuje się mały przelew, który symbolizuje „pieczątkę” na papierze. Jest to o wiele bardziej wygodna opcja niż drukowanie, skanowanie , a następnie przesyłanie dokumentów za pomocą poczty elektronicznej. Jeśli jednak jesteś zwolennikiem tradycyjnych metod-kurier nada paczkę skierowaną do Twojego obecnego adresu zamieszkania papierową umowę w raz z danymi nowego konta. Internetowe konto bankowe założone!
Bankowe konto internetowe obsługuje się za pomocą strony internetowej (komputer) lub aplikacji mobilnej na telefon komórkowy.
W oferowanych opcjach, które możemy znaleźć najczęściej w możliwościach konta internetowego banku to:
1. Rachunki, saldo i jego historia-możemy tutaj sprawdzić nasz stan konta bankowego. Ponadto, prześledzić całą historię operacji wykonaną przez cały okres istnienia naszego rachunku. Ponadto, dostępne dla nas informacje to:
-Rachunek źródłowy (nasz)
-Rachunek docelowy (rachunek na, który został wykonany przelew w przypadku transakcji nadawczej)
-nazwa banku (osoby, do której wysyłamy internetową gotówkę)
-oddział tego banku (filia, w której rachunek został założony)
-odbiorca (osoba, do której nadaliśmy przelew)
-adres
-kwota, na jaką została wykonana operacja
-tytuł przelewu
-data księgowania
-data waluty
-typ transakcji (w zależności od tego, czy wysyłamy pieniądze z aplikacji mobilnej, internetu, jak również uwzględniamy tu wszelkiego rodzaju przelewy ekspresowe, obciążone dodatkowym procentem)
-numer referencyjny transakcji
2. Przelewy do wykonania. Zazwyczaj wyróżniamy
-przelewy jednorazowe (standardowa usługa, na rachunek innego posiadacza konta, własny, inwestycyjny, zagraniczny czy do USA)
-fotoprzelewy (pozwalają na szybką i wygodną realizację przelewu poprzez skanowanie kodu QR z faktury w celu otrzymania gotowego formularza przelewu z podstawioną kwotą i danymi odbiorcy)
-przelewy zdefiniowane (pewnego rodzaju szablon, do osób, do których wysyłamy gotówkę najczęściej, bardzo ułatwia i przyśpiesza cały proces transakcyjny, bez potrzeby żmudnego wpisywania numeru konta od nowa za każdym razem)
-przelewy cykliczne (bardzo ciekawa opcja, za pomocą tego rodzaju transakcji możemy spłacać na przykład raty lub kredyt, ustawiając datę przelewu na wybrany rachunek bankowy)
-przelewy oczekujące
3. Lokaty bankowe-miejsce w którym możemy otworzyć naszą lokatę bankową (dzielimy na mobilną, standardową i progresywną)
4. Inwestycje-możliwość inwestowania w pewne produkty w zależności od naszych wyborów. Wybieramy godzinę i datę kontaktu oraz usługę, przypisując pod tym swój numer telefon i opcjonalnie uwagi. Konsultant zadzwoni do nas w sprecyzowanym przez nas czasie.
5. Karty-w tym miejscu możemy złożyć wniosek o kartę (konsultacja działa tak samo jak w wyżej opisanym przypadku)
5. Kredyty- np. pożyczka ekspresowa. Szczegóły zostaną omówione w zależności od obecnego oprocentowania i innych detali przez konsultanta banku.
6. Usługi- istnieje tutaj możliwości doładowania naszego telefonu np. za pomocą naszego konta bankowego, jak również płacenia rachunków czy odbioru przekazów pieniężnych.
7. Obecna oferta banku-czyli wszystkie produkty oraz spersonalizowana propozycja z banku.
8. Miejsca na mapie- bardzo przydatna opcja pozwalająca nam znaleźć najbliższy bankomat, oddział lub punkt rabatowy. Dzięki temu nie jesteśmy zmuszeni korzystać z oferty innego banku, płacąc wysokie prowizje, podczas gdy na przykład jesteśmy w obcym mieście.
9. Kursy walut-w tym miejscu każda osoba posiadająca konto internetowe może skorzystać z kalkulatora rachunkowego i sprawdzić obecne ceny walutowe
10. Kontakt-często zdarzają się sytuacje, którym nie możemy rozwiązać za pomocą aplikacji lub linku w naszej przeglądarce internetowej. Czasami musimy skorzystać z pomocy osoby fizycznej, która zrozumie nasz, zazwyczaj skomplikowany, problem.
11. Giełda-dla osób, które posiadają swoje udziały, jest to naprawdę solidna funkcja, dzięki, której nie mają potrzeby sprawdzania oddzielnie jak mają się ich akcje.
12. Usługi maklerskie-szeroko pojęta branża maklerska oferująca nam swój serwis. Wybieramy datę, numer telefonu na jaki ma zadzwonić do nas konsultant. Wtedy zostaną omówione szczegóły co do naszych potrzeb.